Text bergerak

Untuk Pelawat Baru, Sila ke Facebook Ustazah Ani untuk membincang sekiranya tiada maklumbalas di ruangan Blog ini Terima Kasih.

Sunday 21 October 2012

Ceramah Bulanan - Pengorbanan Wanita Tiada Taranya Pada 20/8/2012 by Ustazah Ani

Ustazah Ani - klik link url untuk ke facebook   
https://www.facebook.com/hainas.ani

Anda boleh muat turun audio ceramah 

Ustazah Ani - link di bawah


Lembaran seruan untuk majlis ceramah bertajuk Pengorbanan Wanita Tiada Taranya
Ustazah Ani
     Assalamualaikum shbt2 dan teman2 tersayang. Ustazah berhajat nak kongsikan satu program ceramah ustazah di Surau An Nur baru-baru ini. Kemungkinan bagi yang tidak dapat hadir ke kuliah ini boleh mengambil sedikit sebanyak isi-isi ceramah agar dapat dijadikan satu bekalan ilmu untuk titipan kasih dr ustazah. Segala kekurangan dan kelemahan adalah datangnya dari ustazah sendiri. Ini shj yang termampu. 
Segelintir Jemaah wanita sedang menunju ke Surau An-Nur
    .
Gambar 1
     Selepas dah beberapa hari tidak dapat tidur nyenyak dan tidak berapa sihat ustazah terpaksa gagahkan diri untuk menyelesaikan satu lagi misi ceramah di Surau An Nur pada 20/10/2012 jam 2.15 petang. Ya Allah!! Mudahkan urusan dakwah ini dan mudahkan jgk urusan keluarga (suami dan anak-anak) agar dapat ustazah menyudahkan satu tugasan yang pada ustazah sangat berat dan sukar. Apabila ustazah dituntut utk memberi ceramah, otak ni x blh rehat sangat selagi x selesai masalah2 d sekeling. Hanya Allah Taala lah tempat ustazah mengadu dan memohon. Ustazah sampai lewat sedikit daripada masa yang dijanjikan. Sepatutnya jam 2.15 petang tetapi ustazah sampai lbh kurang 2.30 petang. Ustazah terpaksa ke kolej Islam pagi tu kerana ada urusan-urusan penting yang terpaksa diselesaikan.

SURAU AN-NUR DARI LUAR

          Sampai sahaja di pintu Surau, ustazah terkejut kerana pihak pengajur dh siap pasang banner Ceramah Ustazah. Tidak sempat belek-belek banner terus shj masuk ke perkarangan surau. Di sambut oleh Cikgu Fauziah dn rakan-rakan dr jemaah IKRAM. Sebenarnya cikgu Fauziah pernah menjemput ustazah dan ini adalah kali ke 3 beliau berkerjasama dengan ustazah. Nampaknya cikgu sangat berpuas hati,,,Alhamdulillah. Pada mulanya jemaah surau iaitu rata-rata adalah penduduk setempat Bukit Jambul  tidak berapa ramai, namun bla majlis dh bermula lebih kurang sejam barulah semakin ramai dan memenuhi ruang surau. Hal ini amat-amat mengembirakan hati ustazah.Segala-gala yang dirancang telah berjalan lancar dan ustazah sgt2 berpuas hati atas kurniaan Allah Taala yang memudahkan dan menghalang segala perkara buruk yang berlaku ketika itu. Hanya Allah Taala sahaja yang tahu hati ustazah sangat berbunga-bunga apabila selesai ceramah ini. Semoga kenangan bersama jemaah surau dan murid-murid ustazah di sini akan menjd sebab untuk kita terus berjumpa dan bersua di masa akan datang..amin ~~

Gambar 3
Gambar 3
Gambar 4
Gambar 5
Sessi minum petang selepas ceramah dan Solat Asar
Gambar 1
Anak Ustazah ( Amel ) Jurugambar
Sejumlah jemaah lelaki sedang menikmati juadah petang bersama Imam Surau An-Nur

         Ini adalah rakaman audio dari majlis ceramah di surau An Nur. Semoga dapat mengambil sedikit isi dr ilmu ini utk bekalan diri dan sekiranya ada apa-apa keslpan atau kekurangan blh msg pada ustzh dn membuat teguran. Maaf dipinta kerana dialek utara yang digunakan mungkin ada yang tdk dapat memahaminya. Inilah yg terdaya dan termampu ustazah sampaikan. Hanya Allah Taala lah jua tempat ustazah memohon hidayah dan bantuan. Hamba yang kerdil dan cetek ilmu..t ksh krn menyokong ustazah dan menjadi murid ustazah serta orang yang sudi memdengar ceramah ini. 


 Tekan pada tajuk untuk muat turun Audio.MP3


 Download Part 1
WANITA TIADA TARANYA - Part 1.MP3  - Mediafire


Download Part 2 
WANITA TIADA TARANYA - Part 1.MP3  - Mediafire

 
       

 Video Demo - Wanita Tiada Taranya.

No comments:

Post a Comment