Text bergerak

Untuk Pelawat Baru, Sila ke Facebook Ustazah Ani untuk membincang sekiranya tiada maklumbalas di ruangan Blog ini Terima Kasih.

Tuesday 30 October 2012

DAHSYAT SUNGGUH TIPU HELAH IBLIS. MARILAH KITA RENUNGKAN APA YG DIA LAKUKAN PD UMMAT MUHAMMAD S.A.W

by Ustazah Ani
Ustazah Ani - klik link url untuk ke facebook   
https://www.facebook.com/hainas.ani
Iblis yang dengki kepada umat Muhammad saw
 Lihat lah bagaimana perancangan Iblis kepada umat Nabi Muhammad saw untuk menggagalkan kita dari pada mendirikan solat.
Wahai Muhammad, sesungguhnya diantara ummatmu ada orang yang menunda-nunda solatnya dari waktu ke waktu. Ketika ia hendak menjalankan solat maka saya selalu berada padanya dan mengganggu sembari berkata kepadanya, 'Masih ada waktu, teruskan engkau sibuk dengan urusan dan pekerjaan yang engkau lakukan' sehingga ia menunda solatnya, dan kemudian solat diluar waktunya.
Akibatnya dengan solat yang dikerjakan diluar waktunya itu akan dipukul di kepalanya. Kalau saya merasa kalah, maka saya mengirim kepadanya salah seorang dari setan-setan manusia yang akan menyibukkan waktunya. Kalau dengan usaha itu saya masih kalah, maka saya tinggalkan sampai ia menjalankan solat.
Ketika dalam solatnya saya berkata kepadanya, 'Lihatlah ke kanan dan ke kiri'. Akhirnya ia melihat. Maka pada saat itu wajahnya saya usap dengan tangan saya, kemudian saya menghadap didepan matanya sembari berkata, 'engkau telah melakukan apa yang tidak akan menjadi baik lamanya'.
Wahai Muhammad, engkau tahu, bahwa orang yang banyak menoleh dalam solatnya, Allah akan memukul kepalanya dengan solat tersebut. Kalau dalam solat ia sanggup mengalahkan saya, sementara ia solat sendirian, maka saya perintahkan untuk tergesa-gesa.
Maka ia mengerjakan solat seperti ayam yang mematuk2 benih-benih untuk dimakan dan segera meninggalkannya. Kalau ia sanggup mengalahkan saya, dan solat berjamaah, maka saya kalungkan rantai dilehernya. Ketika ia sedang ruku' saya tarik kepalanya keatas sebelum imam bangun dari ruku' dan saya turunkan sebelum imam turun.
Wahai Muhammad, engkau tahu, bahwa orang yang melakukan solat seperti itu, maka batal solatnya, dan di hari Kiamat nanti Allah akan menyalin kepalanya dengan kepala keledai.
Kalau dengan cara tersebut saya masih kalah, maka saya perintahkan meremas-remas jari-jemarinya sehingga bersuara, sedangkan ia sedang solat, karananya ia tidak termasuk orang-orang yang bertasbih kepadaku padahal ia sedang solat.
Kalau dengan cara tersebut masih juga tidak berjaya, maka saya tiup hidungnya sehingga ia menguap, sementara ia sedang solat. Kalau ia tidak menutupi mulutnya dengan tangannya maka setan masuk kedalam perutnya, sehingga ia semakin rakus dengan dunia dan berbagai perangkapnya. Ia akan selalu mendengar dan taat kepadaku.
Bagaimana ummatmu boleh bahagia wahai muhammad, sementara saya memerintah orang-orang miskin untuk meninggalkan solat, dan saya berkata kepadanya, 'Solat bukanlah kewajiban kamu, solat hanya kewajiban orang-orang yang diberi nikmat oleh Allah'. Saya pun berkata kepada orang yang sakit, 'Tinggalkan solat, karana solat bukanlah kewajibanmu. Solat hanyalah kewajiban orang-orang yang diberi nikmat kesihatan. Sebab Allah sudah berfirman, '...dan tidak apa-apa bagi seorang yang sedang sakit...' (QS An-Nur:61). Kalau engkau sudah sembuh baru melakukan solat. Akhirnya ia mati dalam kondisi kafir. Apabila ia mati dengan meninggalkan solat ketika sedang sakit, maka ia akan bertemu Allah dengan dimurkai.
Wahai Muhammad, jika saya menyimpang dan berdusta kepadamu, maka hendaknya engkau memohon kepada Allah agar saya dijadikan debu yang lembut. Wahai Muhammad, apakah engkau masih juga merasa gembira terhadap ummatmu, sementara saya boleh memurtadkan seperenam dari ummatmu untuk keluar dari Islam?". 

Kesimpulannya: Mohonlah kepada Allah SWT agar menjauhi kita dari segala godaan syaitan ketika hendak mendirikan solat atau berbuat segala kebajikkan. Jangan lupa syaitan tidak akan berputus asa sehingga akhirnya kita benar-benar meninggalkan solat.

Silakan share

No comments:

Post a Comment