Text bergerak

Untuk Pelawat Baru, Sila ke Facebook Ustazah Ani untuk membincang sekiranya tiada maklumbalas di ruangan Blog ini Terima Kasih.

Wednesday 16 December 2015

Bengkel Solat Siri (1) pd 12hb Dec 2015

Alhamdulillah dengan izin Allah Taala, maka bengkel solat dapat dilaksanakan dengan baik dn jayanya. Kali ini pihak KEDA mengambil peluang turut serta menghantar ahli-ahli KEDA seramai 80 orang peserta untuk sama-sama belajar ilmu tentang solat.

Ini adalah kali pertama ustazah masukkan peserta-peserta lelaki kerana sebelum ini bengkel solat hanya khusus untuk kaum wanita. Nampaknya mereka juga teruja untuk belajar apatah lagi tanggung jawab mereka lebih besar berbanding wanita untuk mengendalikan keluarga. Pasti mereka perlu isikan diri dengan ilmu-ilmu fardu ain terutama SOLAT.

Bengkel berlansung selama hampir 8 jam. Bermula jam 8.00 pagi sehingga 5 petang. Sessi praktikal menjadi lebih gamat dengan gelagat para peserta. Masing-masing ketawa kerana sedar kesalahan dan kesilapan sebelum ini.

Semoga bengkel-bengkel solat ustazah mendapat keberkatan dari Allah. Sekalung ucapan terima kasih jua buat suami tercinta dan anak-anak yang banyak membantu melancarkan perjalanan sepanjang bengkel berjalan. Juga terima kasih buat kak Aishah yang turut ada untuk membantu ustazah.

No comments:

Post a Comment