Text bergerak

Untuk Pelawat Baru, Sila ke Facebook Ustazah Ani untuk membincang sekiranya tiada maklumbalas di ruangan Blog ini Terima Kasih.

Friday 11 July 2014

KEK GULA HANGUS NOXXA USTAZAH ANI

Assalamualaikum sahabat-sahabat blog yang dikasihi semuga Allah sentiasa memelihara kita semua dari segala keburukkan dunia dan akhirat. Insya Allah aamiin.

Hari ini ustazah hendak kongsikan resepi Kek Gula Hangus dengan menggunakan pc Noxxa. Resepi ini ustazah dapatkan dr Zai Sofea dan ustazah copy paste dari Farah Aina yang telah mencuba terlebih dahulu dari ustazah. Mudah dan cepat. Biasanya kalau bakar dengan oven akan mengambil masa selama 60 minig tetapi dengan pc Noxxa, masa boleh disingkatkan kepada hanya 30 minit menggunakan mode STEAM.

Resepi bahan 1 : 1cawan gula, 1 cawan air panas, 1 sudu makan planta.

Cairkan gula atas api, kemudian masukkan air pan as sedikit demi sedikit, kemudian tutup api, masukkan planta kacau hingga sebati.

Bahan 2 : 4 bj telur, 1 cawan susu pekat, 1 cawan tepung gandum, 2 sudu soda bikabonat, 1 sudu esen vanilla,

Cara : pukul telur sehingga kembang, kemudian masukkan susu pekat Dan esen vanilla, kemudian masukkan tepung gandum Dan soda bikarbonat yang telah diayak ( putar perlahan), kemudian masukkan bahan 1 (yg tlh disejukkan).

Biarkan selama 2-3jam

Last skali baru boh DLM periuk noxxa dalam mode steam selama 30 minit.

**bunyi beep beep akan berbunyi semasa proses steam, abaikan kerana proses steam berlaku:-)

selamat mencuba ya..

No comments:

Post a Comment